21 marca 2016

Rolada z boczku z chrzanem - wolno pieczona




W sklepie ze zdrową żywnością zauważyłam suszony chrzan, 
postanowiłam go kupić chociaż nie miałam jeszcze pomysłu do czego go wykorzystam.
 Z kolei będąc na zakupach na targu kupiłam boczek na roladę i pomyślałam,
że suszony chrzan będzie idealnym dodatkiem.
Nie wiele się zastanawiając po powrocie do domu mój wdrożyłam mój plan.
Pomysł trafiony, boczek wyszedł nawet dobry, chociaż trochę mało ostry,
bo tego spodziewałam się najbardziej.


Składniki:

boczek na roladę (bez żeberek, chrząstek i skóry)
sól, cukier kokosowy, suszony chrzan

Boczek oprószyć przyprawami tylko z jednej strony - wewnętrznej.
(chrzanu nie trzeba żałować)
Zwinąć i związać sznurkiem wędzarniczym lub innym byle był do żywności.

Rozgrzać głęboką patelnię lub garnek na najmniejszym palniku jaki jest w kuchence. 
Ułożyć roladę łączeniem do dołu, zmniejszyć płomień na maksa, 
zakryć przykrywką i dusić kilka godzin obracając roladę od czasu do czasu.
Boczek musi być cały czas przykryty, a płomień najmniejszy, 
osiągnie się wtedy podobny efekt co w piekarniku tylko w krótszym czasie.
Zostawić roladę do całkowitego wystudzenia, ściągnąć sznurek i pokroić.

;*