16 kwietnia 2015

Naleśniki z mąki kokosowej






Składniki:

10 jajek
250 ml mleka kokosowego
3 łyżki mąki kokosowej (40 g)
60 g masła klarowanego (masło musi być miękkie)
szczypta soli

olej kokosowy do smażenia

Jajka utarłam z masłem, dodałam resztę składników, wymieszałam, odstawiłam na kilka minut aby mąka kokosowa wchłonęła wilgoć i wymieszałam ponownie.
Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju.
Smażyłam naleśniki na rumiano z obu stron, na średnim ogniu.

Niestety z przepisu oryginalnego nie chciały mi te naleśniki wyjść.
Pierwszy i drugi naleśnik, rozwaliły mi się przy przewracaniu na drugą stronę,
więc stwierdziłam, że dodam więcej jajek.
Najpierw dodałam dwa, już było lepiej, ale jeszcze nie tak jak bym tego chciała,
więc dodałam jeszcze dwa i w końcu mogłam je swobodnie obracać.

W sumie wyszło mi 13 naleśników. Piekłam je na patelni o średnicy 24 cm.


Podałam z "twarożkiem" z migdałów, który zrobiłam na słodko z miodem
i z ekstraktem waniliowym.
Aż żałuję, że nie spisałam proporcji, bo taki dobry wyszedł.




Smacznego:))