30 sierpnia 2014

Ogórki z chilli





Miałam do wykorzystania 2,5 kg. ogórków i 5 papryczek chilli, więc trochę improwizowałam z przepisem, w efekcie wyszło mi za dużo zalewy, wystarczyłoby zrobić ją z 2 l. wody.


Składniki na 5 słoików o pojemności 900 ml.:

2,5 kg. ogórków najlepiej małych
5 papryczek chilli
5 ząbków czosnku
5 gałązek kopru
po dużej szczypcie gorczycy białej na słoik
po dwa liście laurowe na słoik
5-6 ziaren ziela angielskiego na słoik

Zalewa:

3 l. wody (można dać 2 l.)
3 szklanki octu 10 % (wystarczyłyby 2 szklanki)
3 łyżki soli (można dać 2 łyżki)
3 łyżki cukru trzcinowego (można dać 2 łyżki)


Zalewę zagotować, przestudzić.

Do każdego słoika na dno włożyć gorczycę, liście laurowe, ziele angielskie
oraz po ząbku czosnku i gałązce kopru.
Na to układać ogórki i papryczkę przekrojoną wzdłuż na pół, zalać zalewą.

Do dużego garnka na dno włożyć ściereczkę, ustawić słoiki, zalać wodą do wysokości 3/4 słoika, zagotować i pasteryzować 15 minut.

Jak nie ma potrzeby wyciągać słoików z wody to je zostawić do wystudzenia,
w przeciwnym razie ułożyć je na ręczniku i drugim przykryć.
Tak zawsze robiła moja babcia i ja też tak robię, dlaczego? Nigdy się o to nie zapytałam.

Gotowe.




SMACZNEGO !!!