11 sierpnia 2014

Chleb orkiszowy ze słonecznikiem




Zakochałam się w chlebach wypiekanych w garnku żeliwnym i dopóki się nie odkocham to będę je piekła właśnie taką metodą... Chleby wychodzą rewelacyjne, jak z piekarni... Gorąco polecam.


Składniki:

500 g mąki orkiszowej typ 700 + do podsypania
100 g zakwasu z mąki orkiszowej razowej
20 g drożdży piekarskich
10 g soli
10 g cukru
50 g słonecznika
300 g wody
Garnek żeliwny o pojemności 3 l. (bez dodatków ze sztucznego tworzywa)

Składniki odważyłam, wymieszałam i zagniotłam gładkie ciasto, 
przełożyłam do miski, przykryłam folią i odstawiłam do podwojenia objętości.

Po czym wyłożyłam ciasto na omączoną stolnicę, zagniotłam krótko, 
porządnie obtoczyłam w mące, zakryłam miską, w której rosło i odczekałam aż znowu urośnie.
Zdjęłam miskę, ponownie oprószyłam mąką i nastawiłam piekarnik z garnkiem na 220 st. C.
funkcja góra-dół.

Po osiągnięciu temperatury ostrożnie wyjęłam gorący garnek, 
zdecydowanym ruchem przełożyłam do niego ciasto, 
zakryłam przykrywką i wstawiłam do piekarnika. Piekłam 40 min.
Potem zdjęłam przykrywkę i dopiekłam 17 minut. (do zrumienienia się)


Studziłam na kratce.







SMACZNEGO !!!


Chleb dodaje do akcji "Na zakwasie i na drożdżach" prowadzonej przez Zapach Chleba :)