11 sierpnia 2014

Bułki orkiszowe z przedziałkiem





Składniki:

500 g mąki orkiszowej typ 700 + do podsypania
10 g soli
8 g cukru
10 g drożdży piekarskich
20 g miękkiego masła
300 g mleka o temp. pokojowej

Wszystkie składniki odważyłam, dokładnie wymieszałam w misce, a potem zagniotłam gładkie ciasto, przykryłam i zostawiłam na ok. 10 minut, żeby odpoczęło i trochę urosło, po tym czasie wyłożyłam je na oprószoną mąką stolnicę, krótko zagniotłam i uformowałam kulę.

Odcinałam 100 g kęsy, metodą kulania formowałam bułki i odkładałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i posypaną mąką.

Wyszło mi 9 bułek, zakryłam je ściereczką, tak aby nie oskórzały, bo będą brzydkie po upieczeniu 
i odczekałam ok. 15 minut żeby wyrosły.

Potem zrobiłam im przedziałek palcami obu dłoni, naciskając na środku każdej bułki.
Po czym obróciłam je „do góry nogami” tak aby ten przedziałek się trochę skleił podczas kolejnego rośnięcia, czyli na ok. 15 min. oczywiście przykryłam ściereczką.

Następnie odwróciłam bułki.

Piekarnik nastawiłam na 220 st. C funkcja góra-dół.
W czasie nagrzewania się piekarnika, bułki jeszcze lekko podrosły.
Piekłam ok. 20 minut.

Studziłam na kratce.







SMACZNEGO !!!


Bułki dodaje do akcji "Na zakwasie i na drożdżach" prowadzonej przez  "Zapach chleba":)