27 sierpnia 2014

Dżem malinowo-jeżynowy do herbaty




                              Przedstawiam mój sposób na wykorzystanie owoców z nalewek.
Dzisiaj zlałam kolejną partię owocowego soku do nalewek, a mianowicie był to sok z malin i jeżyn.
Jak zwykle było mi szkoda owoców, które zostają, więc postanowiłam zrobić z nich dżem do herbaty,
w sam raz na jesienno zimowe wieczory.

Konkretnych proporcji niestety nie podam, ponieważ robiłam go na tzw. "oko", a raczej na smak.
Malin do nalewki miałam 2 kg. i cukru 1 kg.
Jeżyn miałam 1 kg. i 0,5 kg. cukru

Po zlaniu soku zmieszałam owoce i smażyłam je w garnku ok. 2 godziny, nalałam spirytusu
(ilość do wyboru, ja dałam ok. 1 szklankę)
i dosłodziłam (cukru wsypałam do smaku), ponieważ gotowy dżem ma również osładzać herbatę.

Włożyłam na gorąco do małych słoiczków.
Gotowe.