30 maja 2015

Sos pomidorowy (bez pomidorów)




Chwilowo odstawiłam wszystkie warzywa z rodziny psiankowatych co spowodowało, że strasznie brakuje mi w diecie koloru czerwonego. Szukałam i szukałam aż znalazłam inspiracje u panny jaskiniowej, zamieniłam cebulę na awokado i tak oto powstał sos pomidorowopodobny.
Świetny do mięsa, wędlin i czego tam jeszcze nie jemy z "ketchupem".
W smaku co prawda jest inny, ale za to pięknie czerwony...


Składniki:

6 marchewek
2 małe buraki
1 miękkie awokado
3 duże ząbki czosnku
oliwa z oliwek

Do smaku:

sól, pieprz, suszona bazylia, oregano lub inne zioła
ocet jabłkowy 
miód


Marchewki i buraki obrałam, ugotowałam do miękkości na parze.
Jak wystygły to zmiksowałam je i czosnek blenderem na gładko z dodatkiem oliwy.
Oliwy dodałam tyle aby uzyskać interesującą mnie konsystencję.
Następnie dodałam obrane awokado, przyprawy i miksowałam dalej.
Na koniec dosmaczyłam octem i miodem według własnych upodobań.


Gotowe:)))