21 marca 2015

Polędwiczki wieprzowe miodowo - musztardowe




Składniki:

2 polędwiczki wieprzowe o łącznej wadze ok. 900 g


Marynata:

100 g dobrego miodu (u mnie ziołowy)
60 g ostrej musztardy dijon
sól do smaku
10 g kurkumy
200 g wody


Dodatkowo:

masło klarowane do smażenia
3 gałązki świeżego rozmarynu


Polędwiczki umyj, osusz, poodcinaj błonki jeśli ich nie lubisz.
Składniki marynaty odważ w misce, wymieszaj do połączenia.
Polędwiczki ułóż w naczyniu idealnie pasującym wielkością do mięsa, zalej marynatą,
zakryj folią i odstaw w chłodne miejsce na całą noc.

Na patelni rozgrzej masło i przełóż na nią polędwiczki i rozmaryn.
Obsmaż z każdej strony.
Wyjmij mięsko na deskę, niech sobie odpocznie.

Marynatę przelej na patelnię, zagotuj, zmniejsz płomień i odrobinę zredukuj płyny.
Dopraw ewentualnie do smaku. (ja dosoliłam i dosłodziłam jeszcze miodem)

Polędwiczki pokrój w plastry, przełóż do sosu i podgrzej.
Moje wyszły lekko surowe w środku, więc podgrzewałam je trochę dłużej,
ponieważ nie lubię surowego mięsa.

Podaj z ulubioną sałatą...


Gotowe:)