18 marca 2015

Likier jajeczny - ajerkoniak




Kto nie zna likieru jajecznego?
Nie znam takiej osoby, ale czy ktoś próbował zrobić tego klasyka na bazie miodu i mleka kokosowego?
Ja spróbowałam i się nie zawiodłam, więc i was zachęcam...


Składniki:

10 żółtek z dużych jaj
400 g dobrego miodu
0,5 l. mleka kokosowego (np. z tego przepisu)
0,5 l. spirytusu (u mnie 95 %)

W wysokim naczyniu ubij żółtka z miodem na puszystą masę, poświęć na to tyle czasu ile potrzeba aby rozpuścił się miód, u mnie trwało to prawie 15 minut.
I to jest odpowiedni moment aby stwierdzić (poprzez smakowanie oczywiście) czy masa jajeczna jest dość słodka, ponieważ po zrobieniu całości nie da się już dosłodzić.
Potem, nie przerywając miksowania powoli wlej mleko, mieszaj do połączenia.
Następnie bardzo ostrożnie, powoli wlewaj spirytus i cały czas mieszaj mikserem.
Jak wszystko dobrze się połączy to od razu przelej likier do butelek.

Mi gotowego likieru wyszło nie całe 1,5 litra.
Moim zdaniem jest pyszny, nie za słodki, lekko kokosowy, po prostu idealny...
Będzie akurat na Święta.


***

Do tego przepisu dobrze jest wykorzystać świeżo zrobione mleko kokosowe, zanim wytrąci się śmietanka.

Następnego dnia likier mi się rozwarstwił i nie ukrywam, że się zmartwiłam, bo gdy robiłam klasyczny z cukrem i zwykłym mlekiem, to aż takiego efektu nie było, ale postanowiłam wstrząsnąć butelkami iiiiiii udało się, likier wrócił do stanu pierwotnego i nie stracił na smaku.


Oryginalny przepis znajduje się tutaj.


Powodzenia:)