30 października 2015

Pulpeciki w sosie pomidorowym z makaronem z cukinii i marchewką




Anita - moja inspiracja, dzięki niej odkryłam, że mam w domu obieraczkę do warzyw,
za pomocą której można wyczarować makaron z cukinii.
Anita przygotowała spaghetti, ja nie chciałam jej powielać,
więc z mojego mielonego zrobiłam pulpeciki.



Składniki na pulpeciki:

0,5 kg mielonego mięsa (u mnie wołowo-wieprzowe)
1/2 średniej cebuli
3 ząbki czosnku
2 jajka
1 szkl. pomidorowej passaty
1 szkl. wody
łyżka śmietanki kokosowej
ulubione przyprawy, u mnie: sól, pieprz, gałka muszkatołowa
olej kokosowy


Składniki na warzywny makaron:

2-3 małe cukinie
pęczek małej marchewki
1/2 cebuli
olej kokosowy
sól


Wykonanie pulpecików:

Mięso mieszam z jajkami i przyprawami.
Na patelni rozgrzewam tłuszcz, dodaję pokrojoną w kostkę cebulę 
i smażę do zeszklenia, dodaję pokrojony czosnek, mieszam.
Z mielonego mięsa lepię małe kuleczki i układam na patelni, podsmażam.
Wlewam passatę, wodę, doprowadzam do wrzenia, zmniejszam płomień i duszę do miękkości,
następnie zwiększam odrobinę płomień i gotuję aż zredukuję się sos i będzie odpowiednio gęsty.
Doprawiam jeszcze do smaku odrobiną soli i zabielam kokosową śmietanką.


Warzywny dodatek:

Cukinię i marchewki myję i obieram.
Marchewkę ścieram na dużych oczkach.
Cukinię za pomocą specjalnej obieraczki kroję w cienkie paski, przypominające makaron.




Na drugiej patelni rozgrzewam tłuszcz.
Cebulę kroję w piórka, podsmażam delikatnie, dodaję marchewkę. 
Podlewam odrobiną wody, solę i mieszam, duszę chwilę na małym ogniu ciągle mieszając,
marchewka ma pozostać lekko twarda. 
Następnie dodaję cukinię i za pomocą szczypiec mieszam ostrożnie z marchewką.
Cukinia praktycznie tylko się podgrzeje, ale zostanie surowa.




Gotowe:))))