8 lipca 2014

Zakwas z mąki orkiszowej typ 700






       
Do zrobienia zakwasu z białej mąki orkiszowej będę potrzebowała:


50g aktywnego zakwasu razowego z mąki orkiszowej 3000, który robiłam już wcześniej.
200g mąki orkiszowej typ 700
200g wody


Do dużego słoika (u mnie 900 ml.) wlałam dość gęsty zakwas razowy, dodałam mąkę, wodę i wszystko bardzo dokładnie wymieszałam. Po kilku dniach w zależności od temperatury i od tego kiedy będę z niego korzystać zakwas będzie gotowy. W między czasie można go dokarmić mąką orkiszową typ 700 i uzupełnić wodą, tak aby wyszła gęsta papka i wykorzystywać do każdego rodzaju białego pieczywa.

Pamiętać należy, żeby nigdy nie zużyć go do końca. Gdy zostanie nam już tylko trochę zakwasu, to wystarczy dosypać do niego 1 łyżeczkę mąki orkiszowej typ 3000 i resztę mąki orkiszowej typ 700, uzupełnić wodą, odczekać dzień lub dwa i gotowe...