22 stycznia 2017

Pierś z kurczaka z warzywami i sosem holenderskim




Składniki na dwie osoby:

1 duża pierś z kurczaka /u mnie pierś z wiejskiej kury, więc jest duża/
przyprawy: sól, papryka ostra i wędzona
odrobina oliwy

warzywa ok. 500 g. po obraniu:
dwie kalarepy, marchew, korzeń pietruszki.

do tego jeszcze 1 czerwona papryka i garść mrożonego groszku

500 g wody


Sos:

30 g białego słodkiego lub półsłodkiego wina
50 g masła klarowanego
1 łyżeczka soku z cytryny
pół łyżeczki miodu
2 szczypty soli
3 szczypty pieprzu
2 żółtka
50 g śmietanki kokosowej
6 -7 g listków bazylii 


Wykonanie:

Do naczynia miksującego wlałam wodę.
Do koszyczka włożyłam obrane i pokrojone w dużą kostkę warzywa.
Koszyczek włożyłam do naczynia.

Pierś pokroiłam w paski w poprzek włókien.
Oprószyłam przyprawami, dodałam odrobinę oliwy, wymieszałam.
Ułożyłam na dolnej części varomy nie zakrywając wszystkich otworów.
Do mięsa dołożyłam pokrojoną na kawałki paprykę.

Naczynie miksujące zakryłam pokrywą, na to ustawiłam varomę.
Ustawiłam czas 30 min./varoma/obr.2
W między czasie odrobinę przemieszałam pierś i paprykę 
żeby równomiernie się ugotowały.

Po tym czasie wsypałam do piersi garść mrożonego groszku.
Gotowałam jeszcze 5 min./varoma/obr.2

Zdjęłam varomę, wyjęłam koszyczek, opróżniłam naczynie miksujące.

Do naczynia miksującego trafiło wino, masło, sok z cytryny, żółtka, sól, pieprz, miód.
Gotowałam 5 min./80 st.C/obr.4
Następnie zgarnęłam wszystko ze ścianek na dno naczynia.
Dodałam śmietankę kokosową i bazylię.
Całość mieszałam 10 s./obr. 2,5

Na talerzach ułożyłam warzywa, na nie pierś, całość polałam sosem 
i posypałam posiekaną natką kolendry.


;*