11 listopada 2014

Nalewka z jeżyn / Nalewka z czarnej porzeczki




Bałam się bardzo co z niej wyjdzie, ale jestem miło zaskoczona,
jak na tak krótki czas "przegryzania" się.
Jest bardzo aromatyczna i delikatna za razem.
Polecam, ja na pewno w przyszłym roku ją powtórzę.


Nastawiłam
30.08.2014 


Składniki:


3 kg jeżyn
1,5 kg. cukru
1,5 l. spirytusu 95 %
1,5 l. wódki

Owoce myję, czekam aż obciekną.
Przekładam do słoja warstwami, zasypując cukrem.
"Maltretuję" je kulą do ucierania ciast, aby puściły więcej soku.
Odstawiam z nie dokręconą nakrętką na 24 godziny, żeby owoce puściły sok i nie sfermentowały.
Następnie do słoja z owocami wlewam spirytus i wódkę. Mieszam.
Odstawiam na min. dwa miesiące.

Po tym czasie przecedzam i butelkuję.
Wyszło mi 4,8 l.


Nalewka z czarnej porzeczki


Składniki:

3 kg porzeczek
1,5 kg cukru
1,5 l wódki
1,5 l spirytusu 95%


Owoce myję i przesypuję cukrem warstwami.
Słoik zakrywam czystą ściereczką, odstawiam na 3-4 dni, aż puści sok.
Potem zalewam alkoholem, szczelnie zakręcam, wynoszę w ciemne i chłodne miejsce.
Zapominam o niej na ok. 2 miesiące.
Zlewam przez sito do butelek, zakręcam i odstawiam na kilka miesięcy.
Im dłużej tym lepiej.

Nalewka z czarnej porzeczki 2

4 kg owoców
1 kg cukru
2 l wody
3 l spirytusu

Owoce zasypałam cukrem.
Słoik zakryłam ściereczką, tak aby nikt nie pożądany tam nie wleciał.
Odstawiłam na 6 dni.
Mieszałam co dziennie.
Wlałam wodę i spirytus, zamieszałam.
Zakręciłam słoik bardzo szczelnie.
Opisałam go.
Odstawiłam.
Ostatnia nalewka stała 3 lata zanim ją zlałam do butelek.
Mam nadzieję, że i tym razem mi się uda.
Data nowego nastawu: 12.07.2018


;***