24 listopada 2014

Chleb cały z ziaren




Ostatnio zakupiłam mieszankę do przygotowania chleba pełnoziarnistego bez mąki.
Skład dość ciekawy, więc postanowiłam wypróbować i się nie zawiodłam, więc i wam polecam:))


Składniki:

Ziarna słonecznika, siemię lniane, pestki dyni, ziarna sezamu w zmiennych proporcjach.
Może zawierać orzechy i orzeszki arachidowe.

Masa netto: 500 g

Ziarna przesypałam do miski i dodałam:
4 jajka, 50 ml. oliwy z oliwek, płaską łyżeczkę soli i sporą łyżeczkę miodu.
Wszystko porządnie wymieszałam, przelałam do sylikonowej keksówki i zostawiłam do "namoczenia" się ziaren. Piekłam 50 minut w 150 st. C, funkcja termoobieg.

Kroiłam po całkowitym wystudzeniu.
Próbowałam i bardzo mi smakował bez niczego, pasuje jako przekąska, jest lekko słodkawy.
Do wędlin i innych wytrawnych dodatków proponuję nie dodawać miodu.





Smacznego;)