5 sierpnia 2017

Gulasz drobiowy w sosie brzoskwiniowym




Oryginalny przepis na tę potrawę znajduje się w książce KULINARNE ABC.
Ja postanowiłam go dostosować do swoich upodobać, dlatego sos zrobiłam ze świeżych owoców 
i osłodziłam miodem, ale to nie zawsze jest konieczne, zależy od stopnia dojrzałości brzoskwiń.
Hmmm ciekawe jakby smakował sos z moreli, muszę spróbować.


Składniki:

500 g mięsa drobiowego pokrojonego w kostkę 
/u mnie udka z kurczaka/
oliwa z oliwek
ulubiona przyprawa do kurczaka

1000 g wody
200 g ryżu długoziarnistego
łyżeczka soli


Sos brzoskwiniowy:

2 dojrzałe brzoskwinie /ok. 350 g bez pestek/
miód do smaku ok. 45 g w zależności od słodkości owoców
70 g masła klarowanego
35 g musztardy sarepskiej 
szczypta soli
100 g wody


Wykonanie:

Mięso przyprawić, dodać oliwę, wymieszać, odstawić.
Następnie przełożyć do varomy 
zostawiając część wolnych otworów na swobodny przepływ pary.

Przygotować sos.
Do naczynia włożyć pokrojone brzoskwinie bez pestek.
Dodać miód /odrobinę, zawsze można później dodać więcej/ i masło.
Gotować 15 min. / 95 st. C / obr. 1.
Zmiksować ok. 20 s / obr. 6.
Dodać musztardę i sól do smaku.
Wymieszać 20 s / obr. 2.
Ocenić czy jest wystarczająco słodki.
Sos przelać do garnuszka.

Naczynie umyć.
Wlać wodę, dodać sól, włożyć koszyczek, odmierzyć do niego ryż.
Nałożyć varomę, gotować 30 min. / varoma / obr. 1.
Przemieszać mięso w trakcie gotowania, sprawdzić czy jest dość miękkie.
Ewentualnie wydłużyć czas gotowania, ale już bez ryżu.


;*