31 lipca 2017

Zupa drobiowa gulaszowa na winie /wyk. WW./




Zupa gulaszowa na winie, czyli co się nawinie to ląduje w garnku.
No może nie do końca co się na winie, ale do tego rodzaju zup robię przegląd lodówki
i zawsze znajdę coś co mogę dodać i się nie zmarnuje.
Zupa jest wykonana z mięsa drobiowego, a konkretnie z kurzych udek.
Zrobiłam ją w wolnowarze z lenistwa, odmroziłam porcję mięsa z myślą zrobienia 
klasycznego gulaszu, ale odebrało mi chęci, więc powstała odrobinę inna potrawa.
Dodatek drożdży nieaktywnych zastąpił zabielanie śmietaną.


Składniki:

600 g mięsa pokrojonego w kostkę
kawałek cukinii
kawałek młodej kapusty
2 obrane marchewki
dwa pomidory
cebula
słoik 900 ml. drobiowego bulionu

ulubione przyprawy, 
u mnie: przyprawa barbecue, sól, pieprz, drożdże nieaktywne, suszony liść kolendry

Mięso oprószyłam przyprawą barbecue, wymieszałam.
Cebulę pokroiłam w piórka, zeszkliłam na odrobinie masła klarowanego, przełożyłam do garnka.
Cukinię, marchew i kapustę pokroiłam, przełożyłam do garnka, dodałam mięso, 
wlałam bulion, wymieszałam, dodałam jeszcze odrobinę wody, w końcu to ma być zupa.
Nastawiłam na low na ok. 8 godzin.
Pomidory sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skórki, pokroiłam i dodałam do zupy. 
Po ok. 15 minutach była już gotowa.
Na koniec zupę doprawiłam solą, pieprzem, drożdżami i oprószyłam kolendrą.

Nie wiem jak wy, ale ja solę bulion podczas gotowania,
dlatego doprawiam zupę zawsze na końcu.




Kolejne nocne gotowanie uważam za udane.


;*