24 lipca 2017

Chlebek z cukinii /wyk. w TM/




Składniki:

cukinia, obrana, pokrojona 
/waga przed obraniem 680 g, po obraniu 570 g/

6 jajek rozmiar "M"

szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia / 15 g /
ok. 120 g mąki kokosowej




Do naczynia włożyć cukinię, wbić jajka, dodać sól, 
zmiksować na gładko ok. 15 s / obr. 10.
Zgarnąć wszystko ze ścianek i pokrywy.
Przez otwór w pokrywie stopniowo dodawać mąkę kokosową, 
mieszać na obrotach 3,5 - 4.
Obserwować konsystencję przez otwór, może być tak, 
że mąki będzie potrzeba mniej lub więcej, wszystko zależy od ilości cukinii i wielkości jajek. 
Konsystencja ciasta musi być jak na placki, dość gęsta.

Piec w 150 st. C. do suchego patyczka, ok. 1,5 h.




Moje uwagi: chlebek konsystencją jest bardziej zbliżony do babki niż do chleba, jest słodkawy dzięki cukinii i mące kokosowej, wilgotny, ja dałam pół łyżeczki soli co jest zbyt dużą ilością, smak wyszedł słono słodki i solo jak dla mnie jest niejadalny, dlatego napisałam żeby dodać tylko szczyptę, ale mam też dobrą nowinę, w połączeniu z masłem klarowanym, pomidorem, drożdżami nieaktywnymi i awokado smakuje wybornie, nie trzeba dodatkowo solić, wystarczy dodać odrobinę czegoś ostrego i mamy najlepszą kanapkę na świecie, w smaku tak jakby była z serem. 
Nie zamieniłabym jej na żadną inną, następny chlebek upiekę identyczny z tym,
że z odrobiną soli, co i wam sugeruję.


;*