1 sierpnia 2016

Babka waniliowa




Wydaje mi się, że prościej już się nie da.
Babka jest w wersji podstawowej, można do niej dodać co tylko dusza zapragnie 
np. rodzynki, orzechy, żurawinę ...
Ciasto można podzielić na dwie części, do jednej dodać kakao 
a do drugiej mąkę kokosową i zrobić babkę marmurkową ... 

Ja przedstawiam taką jaką lubię najbardziej.


Składniki:

200 g wiórków kokosowych
1 laska wanilii
3 duże bardzo dojrzałe banany (moje warzyły 0,5 kg po obraniu)
3 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżka octu jabłkowego


Wykonanie:

Piekarnik nagrzałam do 180 st. C.
Do kielicha wysokoobrotowego blendera wsypałam wiórki, 
dodałam pokrojoną na kawałki laskę wanilii i zmiksowałam na mąkę.
Następnie dodałam banany, zmiksowałam na gładką masę.
Nie przerywając miksowania dodałam jajka, a na koniec sodę i ocet.
Połączyłam całość na średnich obrotach.

Ciasto przelałam do sylikonowej keksówki.
Piekłam do suchego patyczka. U mnie trwało to 1 godz. i 10 min.
Wystudziłam ciasto na kratce, kroiłam zupełnie zimne. 

;*