10 sierpnia 2016

Pieczeń drobiowa z szynką szwarcwaldzką





Banalnie prosta w wykonaniu.
Pyszna, soczysta za sprawą szynki szwarcwaldzkiej.
Dodatki jakie znajdują się w środku do wyboru, u mnie czarne oliwki, cebula i papryka.


Składniki:

1 kg mięsa drobiowego mielonego 
(u mnie mielone udka z kurczaka)
1/2 czerwonej papryki
1/2 białej cebuli
kilka czarnych oliwek
2 jajka

do smaku: przyprawa uniwersalna, sól himalajska, 
tymianek cytrynowy świeży, posiekany, ok. 1 łyżeczka, 
suszony liść kolendry
dodatkowo: szynka szwarcwaldzka w plastrach


Wykonanie:


Paprykę, cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę.
Oliwki odsączyłam z zalewy, pokroiłam na mniejsze kawałki.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam w misce.
Doprawiłam do smaku.
Sylikonową foremkę wyłożyłam szynką na zakładkę.
Mięso przełożyłam do foremki.
Szynką zakryłam wierzch i dla lepszego zabezpieczenia, żeby szynka się nie rozeszła
w trakcie pieczenia, spięłam wykałaczkami. 
Piekłam w 150 st. C, funkcja termoobieg ok. 2 godziny, do momentu aż szynka się zrumieniła.
Ja mięso wstawiłam na dolną półkę i dwa razy w trakcie pieczenia odlałam tłuszcz i nie dlatego, 
że go nie chciałam, po prostu by mi wykipiał i miałabym potem dużo pracy 
z wyczyszczeniem piekarnika.




;*