21 grudnia 2017

Chlebek biszkoptowy, optymalny, bezglutenowy, penierka /wyk. w TM/




Składniki:

8 jaj
1/2 łyżeczki soli himalajskiej
100 g rozpuszczonego i wystudzonego oleju kokosowego
/u mnie bezzapachowy/
100 g mąki kokosowej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia bg


Wykonanie:

Do naczynia miksującego założyć motylek.
Wbić jajka, dodać sól, ubić 3 min. / obr. 3.
Ustawić obroty na 2.
Ubijać dalej wlewając przez otwór w pokrywie olej kokosowy.
Wyłączyć urządzenie.
Zdjąć motylek.
Dodać resztę składników.
Wymieszać do połączenia się składników na obr. 3,5 - 4.

Gotowe ciasto wlać do foremki keksowej.
Piec w 170 st. C ok. 1 godzinę, do zrumienienia i suchego patyczka.




Mnie smak chleba nie zachwycił więc postanowiłam wykorzystać go do innych celów.
Wymyśliłam, że jako panierka sprawdzi się bardziej i mój pomysł okazał
się strzałem w dziesiątkę.
Połamałam chleb na małe kawałki i wysuszyłam w piekarniku nagrzanym
do 60 st. C z uchylonymi lekko drzwiczkami.
Następnie odleżał swoje na stole.
Zmieliłam go w Thermomixie, przesypałam do pojemnika i teraz służy mi
jako panierka do czego tylko mi przychodzi ochota.




Na pierwszy ogień poszedł krokiet, a to tylko dlatego, że święta za pasem.
Jak widać na zdjęciu udał się i do tego doskonale smakował.




Naleśnik wykonałam z jajka, farsz to mięso z rosołu, reszta to tak jak
przy klasycznych krokietach, zawinąć, umoczyć w jajku i obtoczyć w panierce.
Jedyną wadą jest to, że naleśnik / omlet jest bardzo delikatny i trzeba
bardzo uważać aby go nie uszkodzić podczas obróbki.


;***