22 lutego 2017

Mini "pączki" /bez glutenu, bez mleka zwierzęcego, bez cukru rafinowanego, bez drożdży/ wyk. w TM





Dzięki cukierni znajdującej się w Łodzi "Chude Ciacho",
na moje nieszczęście nie mają sprzedaży wysyłkowej,
stworzyłam te oto małe, pyszne, bezglutenowe mini ciacha pączkopodobne,
nadziałam je dżemem własnej roboty z jeżyn i jabłek. 
Oczywiście nadziewanie nie jest konieczne, ale ja chciałam zrobić
ciacha jak najbardziej zbliżone do oryginału.
Wyrób końcowy przypomina bardziej mini babeczki piaskowe, za to bardzo dobre. 
Czy było warto? Spróbujcie sami :-)


Składniki:

4 jajka temp. pokojowa
szczypta soli
100 g erytrolu
200 g miękkiego masła klarowanego
1 łyżka ekstraktu waniliowego
200 g wiórków kokosowych
100 g migdałów bez skórki
1 łyżeczka proszku do pieczenia bg
100 mąki kokosowej


Wykonanie:

Do naczynia miksującego wbić jajka, dodać sól i cukier.
Założyć motylek, ubić 5 min./temp. 40 st. C/obr. 4.
Pokrywę zakryć miarką bo chlapie.
Dodać masło, ekstrakt waniliowy.
Ubić 2 min./40 st. C/obr. 4.
Wyjąć motylek, masę przelać do innego naczynia.

Do naczynia miksującego wsypać wiórki kokosowe i migdały.
Rozdrobnić 30 s./obr. 10.
Dodać masę jajeczno - maślaną, proszek do pieczenia.
Wymieszać 1 min./obr. 5.

Dodać mąkę kokosową, ale partiami.
TM niestety nie daje sobie rady jak wsypie się całą mąkę na raz.
Ja wsypałam i wymieszałam za pomocą kopystki 50 g mąki 30 s./obr. 4 - 5.
Następnie masę przełożyłam do miski i dodałam 50 g mąki.
Całość wymieszałam ręcznie sylikonową łopatką.
Masa musi chwilę odstać, aby mąka kokosowa mogła wchłonąć całą wilgoć.

Dwie blaszki z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia.
Za pomącą dwóch łyżek uformować owalne kształty ciastek.
Ułożyć po 12 szt. na blaszkę.
Piec w 150 st. C termoobieg ok. 25 - 30 min. do zrumienienia.

Jeszcze ciepłe można nadziać ulubionym dżemem, ale nie jest to koniecznie.
Ja kiedyś piekłam zwykłe pączki i mam specjalną plastikową butelkę do nadziewania.






Polewa sezamowa:

80 g ziaren sezamu łuskanego
100 g erytrolu
100 g twardej kokosowej śmietanki
15 g wody kokosowej 
/to co zostało z puszki mleka kokosowego po zdjęciu twardej części/


Wykonanie:

Do naczynia miksującego wsypać sezam.
Zmiksować 12 s./obr. 10.
Dodać erytrol, zmiksować 10 s./obr. 10.
Dodać śmietanę kokosową, wymieszać 3 min./ 50 st. C/obr. 3.
Dodać wodę aby odrobinę rozcieńczyć polewę.
Wymieszać 2 min./50 st. C/obr. 3.
Ja do swojej dodałam jeszcze odrobinę ekstraktu waniliowego, tak do smaku.

Gotową polewą wysmarować ciacha za pomocą pędzelka.
Odstawić do wystudzenia i stężenia.


Smacznego;*