16 lutego 2017

Wafle z kremem czekoladowym




Takie to oto cudeńka dzisiaj zrobiłam dzięki zakupom poczynionym w Netto.
Dawno nie jadłam wafli, a swego czasu dość często je robiłam.
Dieta zmusiła mnie do kompromisów co spowodowało,
że musiałam zrezygnować z ulubionych słodyczy. 
Na szczęście dla mnie w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej producentów robiących 
słodkości bez glutenu, bez rafinowanego cukru, czy mleka,
a nawet lista dodatków też maleje co bardzo mnie cieszy. 
Załączyłam zdjęcia żeby wszyscy mogli zobaczyć składy poszczególnych
produktów, których użyłam do zrobienia wafli.
 No może nie do końca jest tak jak powinno być, ale już jest jakiś postęp.
Jest z czego wybrać i można zrobić własne pyszne wafle.

Krem wykonałam w Thermomixie, ale myślę, że jakby się dobrze postarać
to spokojnie wyjdzie zrobiony w zwykłym garnuszku, na małym ogniu
i zmiksowany zwykłym blenderem.
Zachęcam do wypróbowania przepisu, wafle wyszły bardzo smaczne
idealnie słodkie, aczkolwiek mogłam dać odrobinę mniej kremu.




Składniki:

opakowanie wafli





Krem wykonany w TM 5:

200 g suszonych daktyli bez pestek
245 g wody
125 g czekolady gorzkiej z orzechami 
200 g oleju kokosowego tłoczonego na zimno
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
100 g śmietanki kokosowej /twarda część/
30 g kakao






Do naczynia miksującego włożyć daktyle, zalać wodą, podgrzać 20 min./70 st. C/obr. 1.
Powstanie prawie mus.
Dodać czekoladę, olej, kakao, ekstrakt, śmietankę, podgrzać 20 min./70 st. C/obr. 1.
Całość zmiksować ok. 30 s./obr. 3 - 10 stopniowo zwiększając obroty.

Powstały krem przelać do miski.
Jeszcze ciepłym przełożyć wafle.
Ewentualny nadmiar przelać do słoiczka.




Gotowe wafle obciążyć i pozostawić do całkowitego stężenia kremu, na kilka godzin.
Następnie pokroić na kawałki.

Można zajadać w takiej wersji, lub rozpuścić w kąpieli wodnej tabliczkę gorzkiej czekolady,
wysmarować wafle i ponownie odstawić do stężenia.


Smacznego;*