8 grudnia 2015

Gołąbki trochę inne (AIP)




Składniki:

ok. 700 g mięsa mielonego
sól
1 cebula

kapusta włoska
kawałek pora
1 marchew
1 pietruszka
kilka pieczarek
1 l. bulionu drobiowego


Wykonanie:

Z kapusty obrywam wierzchnie liście.
Wycinam głąb, wkładam do odpowiednio dużego garnka i zalewam wodą.
Doprowadzam do wrzenia, zmniejszam gaz i gotuję chwilę, aż wierzchnie liście się zblanszują.
Odwracam kapustę do "góry nogami" i delikatnie odrywam liście.
Odwracam, znowu czekam aż następne liście się zblanszują
i tak aż uzyskam odpowiadającą mi ilość liści.

Mięso solę do smaku, dodaję pokrojoną w kostkę cebulkę, mieszam dokładnie dłonią.

Do wystudzonych liści nakładam porcję mięsa i zawijam na zakładkę jak krokiety.

Na koniec każdego gołąbka spinam metalową szpilką, ale równie dobrze można go obwiązać nitką.

Mi oczywiście została kapusta, więc ją wyłowiłam z wody, odczekałam chwilę aż wystygnie, przekroiłam na 4 części. Jedną część pokroiłam na mniejsze kawałki, włożyłam do garnka w którym się gotowała. Następnie pokroiłam pora, pieczarki, pietruszkę i marchewkę, dołożyłam do garnka z kapustą, wlałam bulion i gotowałam do miękkości.

Całość zmiksowałam na gładki sos, dołożyłam przygotowane gołąbki i gotowałam do miękkości.
Oczywiście w między czasie posoliłam do smaku.




Gotowe:)))