21 grudnia 2015

Piernik z marchewki




Nie wyobrażam sobie Świąt Bożego Narodzenia bez piernika.
Przepis na to pyszne ciasto dostałam od koleżanki Beatki, przerobiłam tak aby pasował
do mojej diety i w ten o to sposób jest, wypróbowałam, smakuje baaaardzo piernikowo;)))


Składniki:

4 jajka
200 g miodu
150 g mąki migdałowej
150 g mąki kasztanowej
100 g smalcu gęsiego
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżka octu jabłkowego
2 łyżeczki przyprawy korzennej
2 szklanki startej na drobnych oczkach marchewki


Wykonanie:

Jajka ubijamy z miodem, dodajemy tłuszcz, sodę, ocet, przyprawę korzenną, kakao, marchewkę,
a na koniec obie mąki, miksujemy do połączenia, przelewamy do formy (26 / 24 cm).
Pieczemy w 180 st. C ok. 1 godzinę, do suchego patyczka.
Po wystudzeniu polewamy go rozpuszczoną gorzką czekoladą z masłem klarowanym.


Gotowe:)))