10 grudnia 2015

Domowa przyprawa korzenna





Warto robić domową przyprawę korzenną, tym bardziej, że sklepowe poza śladowymi ilościami różnych alergenów zawierają także cukier, a niektóre nawet mąkę pszenną i to na pierwszej pozycji listy składników. W przypadku własnoręcznie skomponowanej przyprawy poszczególne składniki można kupić bez ekstra dodatków i mamy pewność, że nic nam nie zaszkodzi.
Zachęcam również do eksperymentowania z ilością składników.
Ja poszłam na łatwiznę i wymieszałam już zmielone składniki, oczywiście polecam zrobić ją również z całych składników, jeżeli oczywiście macie możliwość zmielenia ich na proszek.
Ta wersja jest dla leniwych i nie mających porządnego młynka....


Składniki:


cynamon                    -  6 łyżeczek
goździki                     -  3 łyżeczki
imbir                          -  3 łyżeczki
gałka muszkatołowa  -  1 łyżeczka
ziele angielskie          -  1 łyżeczka
kardamon                   -  2 łyżeczki
kolendra                     -  1 łyżeczka
kminek                       -  1 łyżeczka


Wszystko wymieszałam w misce, przesypałam do pudełka i gotowe:)))