19 października 2016

Jabłecznik z orzechową kruszonką /wyk. w TM/





Przepis pochodzi z www.przepisownia.pl i jest do wykonania na urządzeniu TM5.
Oczywiście z moimi zmianami, dzięki którym jest on bez glutenu i bez nabiału.

Forma okrągła o średnicy 26 - 28 cm.


Ciasto:

150 g mąki kokosowej
70 g cukru trzcinowego
150 g oleju kokosowego
1 całe jajko
60 g mleka kokosowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka octu jabłkowego


Nadzienie:

1 kg obranych i pokrojonych na ćwiartki jabłek


Polewa:

200 g śmietanki kokosowej /u mnie z puszki pół na pół z płynem/
3 jajka
100 g cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu


Kruszonka:

200 g orzechów włoskich
130 g mąki kokosowej
100 g oleju kokosowego
80 g cukru trzcinowego
szczypta cynamonu


Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180 st. C funkcja góra - dół.
Formę wysmarować olejem kokosowym.

Ciasto:
     Wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego i miksować 30 s / obr. 5
      Ciastem wykleić dno i boki formy.
      Wstawić do piekarnika, niech się przyrumieni.

Nadzienie:
    Jabłka przełożyć do naczynia miksującego, miksować 20 s / obr. 4, 
    przełożyć na podpieczony spód.

Polewa:
    Wszystkie składniki przełożyć do naczynia miksującego, miksować 10 s / obr. 8,
     polać jabłka, delikatnie przemieszać, tak aby nie naruszyć ciasta.

Kruszonka:
    Wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego i miksować na obr. 4 ok. 30 s
     Z czasem mam kłopot, ponieważ nie wyszła mi od razu i kombinowałam w między czasie.
     Posypać jabłka.

Wstawić do piekarnika na dolną szynę i piec ok. 60 minut.

U mnie wyglądało to trochę inaczej, ponieważ kruszonka dość szybko się rumieniła
po 40 minutach obniżyłam temperaturę na 150 st. C funkcja termoobieg 
i piekłam jeszcze 30 minut.
Każdy piekarnik piecze inaczej i należy go wyczuć.

Po wystudzeniu posypałam wierzch wiórkami kokosowymi.


;*