27 kwietnia 2017

Wołowina szarpana z wolnowaru




Pomysł własny, inwencja twórcza własna, dlatego podam tylko ogólniki,
ponieważ nie zapisałam dokładnie ile czego dodałam.
Natomiast mogę stwierdzić z całą pewnością, że mięso wyszło pyszne, soczyste,
wręcz rozpływało się w ustach, gorąco polecam.

Składniki na wolnowar o poj. 3,5 l.:

antrykot wołowy - płat
sól

Sos:

dwie cebule pokrojone w piórka
masło klarowane
słoiczek koncentratu pomidorowego 210 g
sól, pieprz cayenne, słodka czerwona papryka, cukier trzcinowy
opcjonalnie świeże lub suszone zioła: majeranek, oregano


Wykonanie:

Mięso oprószyłam solą, włożyłam do wolnowaru.
Masło rozgrzałam na patelni, cebulę przełożyłam, oprószyłam solą i cukrem trzcinowym.
Zeszkliłam.
Dodałam koncentrat i odrobinę wody, którą wypłukałam słoiczek.
Zagotowałam mieszając.
Dodałam słodką paprykę i pieprz cayenne do smaku, efekt ma być słodko - ostry.
Sos wlałam na mięso.
Całość dusiła się ok. 12 godzin na low, mięso musi się wręcz rozpadać.
Po lekkim wystudzeniu wyjęłam, poszarpałam, przełożyłam na dużą patelnię i podgrzałam.
Ja jeszcze odrobinę doprawiłam solą i ziołami.
Zrobiłam do tego surówkę z białej kapusty z marchewka i jajeczne naleśniki - omlety.
Pyyyyyycha!!!





;*