3 września 2016

Kuleczki orzechowo kakaowe /wyk. w TM/





Składniki:

200 g orzechów laskowych
100 g rodzynek sułtańskich
200 g suszonych daktyli bez pestek
ok. 1 szkl. świeżo zaparzonej kawy z ekspresu
2 łyżki kakao + do obtoczenia
100 g oleju kokosowego
mąka kokosowa


Wykonanie:

Orzechy i rodzynki zalałam wodą i odstawiłam na noc do namoczenia.
Daktyle zalałam gorącą kawą i odstawiłam do namoczenia.
Daktyle z kawą przełożyłam do kielicha wysokoobrotowego blendera.
Orzechy i rodzynki odcedziłam na sicie, dołożyłam do daktyli.
Dodałam olej kokosowy i kakao.
Całość zmiksowałam na prawie gładką masę.
Stopniowo nie przerywając miksowania, ale na mniejszych obrotach,
dodawałam mąkę kokosową.
Mąki musi być tyle żeby dało się z masy lepić kulki.
Jak blender już nie dawał rady to wyjęłam masę na duży talerz i dokończyłam
dodawanie mąki mieszając całość rękami.
Lepiłam kulki i obtaczałam w kakao.
Wstawiłam do lodówki do całkowitego stężenia.


;*