16 sierpnia 2015

Pianka morelowa




Delikatna, lekko kwaskowa, dobrze schłodzona jest wprost idealna.



Składniki:

1,4 kg dojrzałych, miękkich moreli
0,5 l mleka kokosowego
50 g żelatyny
miód do smaku według uznania, można pominąć w zależności od słodkości owoców


Wykonanie:

Do kielicha blendera wkładam 1 kg. wypestkowanych moreli, 
resztę zostawiam do wyłożenia na wierzch pianki.
Miksuję je na papkę.
Mleko podgrzewam, lub tak jak ja zrobiłam świeże, więc podgrzewanie odpada.
Dodaję do niego żelatynę i dokładnie rozpuszczam.

Mleko przelewam do blendera z morelami, miksuję do połączenia i smakuję czy słodycz mi odpowiada, ja dosłodziłam miodem.

Gotową masę morelową wylewam do foremki, jak lekko stężeje to na wierzchu układam połówki pozostałych moreli. Całość wkładam do lodówki do całkowitego stężenia.

Jeśli chcesz zrobić własne mleko kokosowe, to podaję przepis:

200 g wiórków kokosowych
szczypta soli
600 ml wrzątku

Wykonanie:

Do kielicha blendera wsypuję wiórki, miksuję na najwyższych obrotach aż wytrąci się tłuszcz.
Dodaję sól, wrzącą wodę i miksuję dalej ok. pół minuty.
Całość przecedzam przez sito, a następnie wiórki przekładam na ściereczkę 
i wyciskam dokładnie resztę mleka.
Wiórki oczywiście suszę i mielę na mąkę.






Gotowe:)))