7 sierpnia 2015

Kurczak paleo z surówką z marchwi




Skusiłam się na zakup książki kucharskiej pana Pete Evans pt."DIETA PALEO" 
i postanowiłam spróbować coś z niej ugotować.
Większość przepisów przeczytałam dość pobieżnie,
ale ten z kurczakiem przypadł mi szczególnie do gustu.
Musiałam odrobinę pozmieniać bo nie miałam wszystkiego.
Przepis sam w sobie dość pracochłonny, za to wart zachodu, więc polecam.
Surówka z marchwi również pochodzi z tej książki i jak zwykle z odrobiną moich zmian.



Składniki:

4 duże kurze piersi o łącznej wadze ok. 1,4 kg


Składniki marynaty:

1 posiekana cebula
6 posiekanych ząbków czosnku
1/2 czerwonej papryki
sok z jednej cytryny
1 łyżka miodu
3 łyżki rozpuszczonego chłodnego masła klarowanego
1 łyżeczka suszonego tymianku
1 łyżeczka wędzonej papryki (dałam słodką)
2 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
1/2 łyżeczki zmielonego cynamonu
1/4 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
1,5 łyżeczki drobnej soli himalajskiej
2 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
3 łyżki sosu tamari bez pszenicy
2 liście laurowe


Wykonanie:

Wszystkie składniki marynaty (oprócz liści laurowych) wkładam do blendera 
i miksuję na jednolitą, gładką masę.
Piersi kroję w paski, zalewam marynatą, dodaję liście laurowe, 
dokładnie mieszam i odstawiam na min. 2 godziny.
Po tym czasie rozgrzewam dużą patelnię, przekładam mięso 
i duszę na dużym ogniu ok. 15-20 minut, co chwilę mieszając, do miękkości. 
Z marynaty powstał smakowity sosik.


Składniki na surówkę:

1/3 szkl. oliwy oliwek
2 łyżki octu jabłkowego
1 łyżka miodu
1 łyżeczka startego świeżego imbiru
1 świeża czerwona papryczka chilli drobno pokrojona
spora garść blanszowanych posiekanych migdałów
garść posiekanej kolendry
sól do smaku
6-7 dużych marchwi


Marchewkę myję, obieram i ścieram na grubych oczkach.
Oliwę, ocet, miód i sól mieszam do rozpuszczenia.
Dodaję resztę składników, mieszam i ewentualnie jeszcze doprawiam.
Dobrze jest zrobić ją chwilę wcześniej, aby miała czas na przegryzienie.





Smacznego:)))