1 lutego 2018

Krem z brokuła na boczku /wyk. TM/




Składniki:

250 g tłustego świeżego boczku
70 g tłustego wędzonego boczku
1 brokuł
250 g mrożonej włoszczyzny
600 g wywaru z kości
kawałeczek ostrej papryki chilli 

Do smaku:  przyprawa uniwersalna, sól himalajska, pieprz czarny


Boczek pokroiłam w kostkę.
Z brokuła odcięłam tę twardą część łodygi i wyrzuciłam.
Od reszty odcięłam różyczki i odłożyłam, pozostałą część pokroiłam na kawałki.

Boczek, pokrojoną część brokuła, włoszczyznę i wywar włożyłam do naczynia.
Całość gotowałam 1 h / 100 st. C / obr. 1.
Po upływie ok. 20 min. zmniejszyłam temperaturę do 95 st. C.
Na 10 przed końcem gotowania dodałam różyczki i papryczkę.

Na koniec całość zmiksowałam na gładko
Doprawiłam do smaku.




Podałam z omletem z cukinii.
Po zjedzeniu takiego posiłku nie byłam głodna  ok. 6 h.




Składniki na mały omlet:

1 jajko /60 g bez skorupki/
60 g startej cukinii
sól do smaku
smalec do smażenia

Wszystko szybko zamieszałam widelcem, żeby cukinia nie zdążyła puścić wody.
Przelałam na rozgrzany smalec.
Smażyłam na średnim ogniu pod przykrywką, aż zetnie się jajko.
Delikatnie obróciłam na drugą stronę.
Zrumienionego przełożyłam na talerz.


Smacznego;***