11 lutego 2015

Wytrawne naleśniki "Rollo"




Odkąd nie jadam pszennego chleba zawsze pozostaje problem co zjeść na śniadanie, czy zabrać na wynos zamiast klasycznej kanapki.
Nauczyłam się smażyć naleśniki z samych jajek, które świetnie smakują ze słodkimi dodatkami, dlaczego więc nie miały by dobrze smakować z mięsem i warzywami.
W ten sposób powstała cudownie smakująca podróbka klasycznego kebaba.


Składniki na 6 sztuk:

6 jajek
1 duża pierś z kurczaka upieczona według uznania
majonez najlepiej domowej roboty
dodatki jakie kto ma w lodówce, u mnie są to: pomidory, papryka czerwona, awokado, seler naciowa, szczypiorek.

szczypta soli
masło klarowane do smażenia




Z racji tego, że nie dodaję nic do jajek, to liczę jedno jajko na jednego naleśnika.

Jajka roztrzepuję z solą, bardzo dokładnie.
Rozgrzewam małą patelnie (śr. 24 cm) z odrobiną masła, wylewam porcję jajek i rozlewam jak klasycznego naleśnika.

Na początku, jak jeszcze nie umiałam wyczuć ile masy jajecznej wlać roztrzepywałam każde jajko osobno i smażyłam, zajmowało mi to dużo więcej czasu, teraz już nie mam z tym problemu.

Smażę z obu stron na złoto na średnim ogniu, aż wykorzystam całą "jajecznicę".




Tak przygotowane naleśniki smaruję majonezem, nadziewam mięsem i warzywami.
Zawijam i podaję od razu do jedzenia, lub pakuję w folię aluminiową i zostawiam na później.





Smacznego;)