12 lutego 2015

Mini pączki z serka homogenizowanego waniliowego




Tłusty czwartek kojarzy mi się głównie z chruścikami, które wypiekała moja babcia, ale niestety nie zostawiła po sobie przepisu na te specjały a ja nigdy nie dorównałam jej swoimi.
W związku z tym w mojej rodzinie wprowadziłam nowe pt. "Mini pączki z serka homogenizowanego waniliowego". Próbowałam wielu cudownych i sprawdzonych przepisów, ale w tej kwestii jestem kulinarnym beztalenciem.
Przepis, z którym chcę się z wami podzielić jest przeze mnie sprawdzony i zawsze pączusie wychodzą.


Składniki na ok. 60 pysznych kuleczek:

400 g mąki pszennej
szczypta soli
4 jajka
800 g serka homogenizowanego waniliowego (u mnie z lidla)
3 łyżki cukru
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:

tłuszcz do smażenia (u mnie 5 kostek smalcu)
cukier puder do oprószenia usmażonych pączków

Składniki na ciasto wkładam do dużej miski i dokładnie mieszam do całkowitego połączenia.
Rozgrzewam smalec najpierw na dużym ogniu, potem zmniejszam żeby pączki nie przypiekły się za szybko.

Ciasto odrywam łyżeczką umoczoną w rozgrzanym smalcu, formuję nią kulkę wielkości orzecha włoskiego i wkładam na tłuszcz. Patyczkiem do szaszłyków odwracam tak aby równomiernie się upiekły na złoty kolor. Usmażone wyciągam łyżką cedzakową na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, wystudzone oprószam cukrem pudrem.

Moje uwagi: jeżeli nie chcę aby pączki "skapciały", czyli wyglądały jakby spuszczono z nich powietrze, to po wyjęciu z tłuszczu odkładam je w miejsce gdzie jest ciepło, tzn. nie stawiam ich np. przy otwartym oknie i przekładam na inny talerz dopiero jak wystygną.
Jest przez to więcej talerzy do umycia, ale warto.





SMACZNEGO!!!!