13 marca 2018

Kacze uda /wyk. w wolnowarze/




Składniki:

4 kacze uda
2 jabłka szara reneta
mała cebula
ulubione przyprawy
/u mnie przyprawa uniwersalna /
pieprz cayenne
spora łyżka smalcu

Na dno wolnowara ułożyłam pokrojoną w piórka cebulę
oraz obrane i pokrojone na kawałki jabłka.
Oprószyłam je przyprawą uniwersalną i pieprzem cayenne.
Na to ułożyłam udka, najpierw trzy bo tak się zmieściły.
Oprószyłam mięso przyprawą uniwersalną i pieprzem cayenne.
Następnie dołożyłam czwarte udko i również przyprawiłam.
Na wierzch położyłam smalec.
Całość nastawiłam na noc na low.




Oprócz tego tuż przed podaniem same uda zapiekłam
w piekarniku na opcji grill, aby uzyskać chrupiącą skórkę.




Kaczka wyszła pyszna, aczkolwiek nie czuć było pieprzu cayenne,
a chciałam zrównoważyć smaki.
Nie mniej jednak potrawę zapisuję jako udaną i godną powtórzenia.


Smacznego;***