22 października 2017

Jabłecznik z kokosową śmietanką - bez glutenu, bez cukru rafinowanego /wyk. w TM/




Nie wiem jak wam, ale mi ten tydzień minął bardzo szybko,
nie zdążyłam się obejrzeć a już jest niedziela ... a jak niedziela to ...
koniecznie musi być coś słodkiego do kawki.
Ciasto Delicje tak mnie natchnęło, że postanowiłam zrobić jabłecznik
oczywiście w wersji bez glutenu, bez nabiału, bez cukru rafinowanego.
Całość wykonałam w urządzeniu Thermomix.

Gorąco polecam ;-)


Składniki na ciasto:

200 g wiórków kokosowych
50 g miodu
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia bg


Do naczynia miksującego wsypać wiórki.
Zmielić ok. 40 s / obr. 10.
Zgarnąć ze ścianek na dno naczynia.
Dodać resztę składników.
Wymieszać 1 min. / obr. 3.

Gotowe ciasto wyłożyć do wysmarowanej tłuszczem formy.
/u mnie okrągła 26 cm. średnicy/

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C ok. 30 min. do zrumienienia.
Wyjąć, odstawić do wystudzenia.


Naczynie umyć, wysuszyć.


Masa jabłkowa:

1 kg słodkich jabłek - obranych i pokrojonych na mniejsze kawałki
25 g żelatyny
20 g miodu lub według własnego smaku w zależności od słodkości jabłek

Jabłka rozdrobnić 30 s / obr. 5.
Zgarnąć ze ścianek.
Dodać żelatynę i ewentualnie miód lub inny słodzik.
Podgrzać 10 min. / 60 st. C / obr. 4.
Wystudzić.

Wyłożyć na upieczone ciasto.
Odstawić do całkowitego stężenia.


Śmietanka kokosowa:

400 g śmietanki kokosowej tylko tej twardej części
/ja użyłam czystej śmietanki, nie mleka i porządnie ją schłodziłam/
30 g miodu
kilka kropli aromatu waniliowego


Śmietankę wyjąć z puszki do miski, dodać miód i aromat.
Ubić ręcznie trzepaczką.
Równomiernie rozprowadzić na jabłkach.


Czekolada:

40 g gorzkiej czekolady
20 g mleka kokosowego
15 g miodu


Wszystkie składniki rozpuścić w rondelku na malutkim ogniu.
Rozprowadzić na śmietance kokosowej za pomocą sylikonowego pędzelka.




Gotowe ciasto włożyć na kilka godzin do lodówki.



Smacznego;**