1 czerwca 2017

Karkówka po węgiersku /wyk. w TM/




Miał być gulasz jest karkówka, mam nadzieję, że równie dobra.


Składniki:

1,4 kg karkówki 
sól, suszona papryczka chilli

Sos:

2 duże pokrojone w piórka cebule
30 g smalcu lub innego tłuszczu
słoiczek koncentratu pomidorowego 210 g
1 czerwona papryka
1/2 kalarepy
2 marchewki 
kawałeczek kapusty pekińskiej
650 g wody

do smaku po łyżeczce: 
soli, 
papryki ostrej, 
majeranku suszonego, 
natki pietruszki suszonej, 
kurkumy




Wykonanie:

Do naczynia miksującego włożyłam cebulę i smalec.
Dusiłam 10 min./varoma/obr. 1.
W tym czasie przygotowałam karkówkę.
Pokroiłam na grube plastry, oprószyłam solą i papryką. 
Ułożyłam na dolnej i górnej części varomy, tak aby nie zakryć wszystkich otworów.
Do uduszonej cebuli dodałam koncentrat pomidorowy 
oraz oczyszczone i pokrojone na mniejsze kawałki warzywa. 
W takich sytuacjach robię przegląd lodówki i do sosów przemycam te warzywa,
na które nie mam pomysłu, dlatego pojawiła się w przepisie kapusta pekińska.
Został mi kawałeczek, dosłownie po pokrojeniu wyszła garść. 
Oczywiście można ją pominąć, ja po porostu nie miałam co z nią zrobić. 
Wlałam wodę, dodałam przyprawy i rozdrobniłam na obr. 4.

Ustawiłam varomę, gotowałam 70 min./varoma/obr. 1.

Po upływie wymaganego czasu sprawdziłam czy mięso jest już miękkie.
Varomę odstawiłam.

Naczynie zakryłam miarką.
Sos zmiksowałam ok. 10-15 s / obr. 3-10 stopniowo zwiększając obroty.
Doprawiłam odrobiną soli.
Mięso przełożyłam do garnka, zalałam sosem i odstawiłam
Ja lubię jeść tego typu potrawy odgrzane na drugi dzień, jak mięso przejdzie smakiem sosu.




;*