13 września 2015

Kociołek różności




Szczerze mówiąc miałam ogromny problem jak nazwać tą potrawę, 
zresztą kolejną propozycję na danie jednogarnkowe.
Zrobiłam ją na wzór węgierskiej potrawy na ostro, którą gotuje się z czerwoną fasolą i kukurydzą.
Ja chciałam uniknąć tych dwóch składników i zastąpiłam je odpowiednio burakiem i marchewkami.
Co z tego wyszło? ..... Dla mnie jest OK.



Składniki:

0,5 kg mielonej wołowiny
biała część pora
papryczka chilli z ziarenkami
3 gałązki młodego selera
2 marchewki
1 średni podłużny burak
1 korzeń pietruszki
2 duże pieczarki
8-10 ząbków czosnku
kawałek imbiru
kawałek cukinii bez skóry i pestek
2 pomidory bez skórki
1 papryka czerwona
1 papryka żółta

posiekana garść natki pietruszki

Do smaku: sól, majeranek, słodka papryka, mielone ziele angielskie, chilli

smalec do smażenia


Wykonanie:

W dużym garnku rozgrzewam smalec.
Wrzucam mięso, mieszam intensywnie aby uzyskać jak najmniejsze grudki.
Potem do gara wrzucam i podsmażam kolejno pokrojone:
- por
- papryczka chilli
- seler
Podlewam wodą, duszę na średnim ogniu.
Następnie do garnka trafiają pokrojone:
- marchewki
- burak
- pietruszka
- pieczarki
Uzupełniam wodą do wysokości warzyw.
Gotuję aż warzywa będą tylko lekko twarde.
Kroję i dodaję resztę warzyw, czyli:
- cukinię
- pomidory
- papryki

Na koniec dokładam pokrojone w drobną kosteczkę czosnek i imbir.

Całość doprawiam do smaku i posypuję posiekaną natką pietruszki.




Gotowe:))))