9 września 2015

Bułka migdałowa




Ciężko jest upiec idealne pieczywo bez glutenowe i bez skrobiowe.
No ale się nie poddaję i próbuję dalej.
Zaprezentowana przeze  mnie bułka świetnie się sprawdziła jako kanapka 
z upieczonym kurczakiem i pomidorem, 
Trochę się kruszyła podczas jedzenia, ale nie oczekiwałam cudów, 
dla mnie liczyło się to, że mogę takową bułę zrobić i zjeść ze smakiem...



Składniki:

mąka migdałowa ok. 80 g (u mnie z odzysku po zrobionym mleku)
2 jajka wielkości "M"
sól na czubku łyżeczki
soda na czubku łyżeczki
pół łyżeczki octu jabłkowego
20 g rozpuszczonego masła klarowanego


Wykonanie:

Jajka roztrzepuję, dodaję sól, sodę, ocet i mieszam.
Wsypuję mąkę, mieszam łopatką sylikonową.
Dolewam masło, wyrabiam łopatką.

Formuję ulubiony kształt i przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Poprawiam jeszcze kształt.
Piekarnik nagrzewam do 100 st. C, funkcja góra-dół.
Piekę ok. 1 godzinę. Wyjmuję i studzę na kratce.






Gotowe:)))

Uwagi: ja robiłam mleko z nieobranych migdałów, stąd wygląd gotowej bułki.