27 maja 2016

Kokosowy jabłecznik - bez pieczenia




Teraz trochę przyjemności.
Deser, który nie wymaga pieczenia a jedynie odrobiny czasu.
Polecam, nie tylko dla łasuchów i leniuszków.


Składniki na spód:

100 g wiórków kokosowych
50 g cukru kokosowego
90 g płynnego oleju kokosowego z pierwszego tłoczenia
ok. 100 g bardzo gorącej wody


Składniki na masę jabłkową:

800 g słodkich pokrojonych jabłek bez gniazd nasiennych
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki żelatyny
1 łyżka masła klarowanego


Wykonanie spodu:

Wiórki i cukier zmiksować w blenderze na najwyższych obrotach, aż wytrąci się tłuszcz z wiórków.
Dodać olej, zamieszać.
Następnie stopniowo dolewać wodę nie przerywając mieszania.
Masa musi być dość gęsta ale nie na tyle, żeby nie dało się nią wyłożyć spodu formy.
Trzeba wyczuć.
Gotową masą wyłożyć spód formy (u mnie o wym. 26 cm/24 cm).
Odstawić do całkowitego stężenia.


Wykonanie masy jabłkowej:

Jabłka rozdrobnić w blenderze lub zetrzeć na tarce.
Dodać cynamon i żelatynę, wymieszać, przełożyć do garnka.
Dusić na wolnym ogniu ok. 15 minut. 
Mieszać od czasu do czasu aby jabłka nie przywarły do garnka.
Odstawić do przestudzenia.
Jabłka oczywiście można dosłodzić według upodobań, 
ja nie dodałam cukru, ponieważ moje były dość słodkie.


Połączenie obu warstw:

Na spód wyłożyć wystudzone jabłka.
Odstawić do ich całkowitego stężenia.

;*
Uwaga: moje jabłka okazały się mieć dość twardą skórkę, która była wyczuwalna podczas jedzenia.
Proponuję dowiedzieć się u sprzedawcy, czy dany gatunek ma miękką czy twardą skórkę
i ewentualnie obrać.